התכנון המושלם- איך יוצרים את השכונה המושלמת?

הדרישות לשכונות מודרניות נעשות מתוחכמות יותר ויותר. שכונות יוקרה, כגון Europacity בברלין, Europaviertel בפרנקפורט ו Hafencity בהמבורג, הן כבר הרבה מעבר ל"אזורי מגורים".

בשכונות אופנתיות אלה, היזמים ומפתחי נכסי הנדל"ן שואפים ליצור מאזן הרמוני של דיור, עבודה ופנאי. לכן חשוב להם היום יותר מאי-פעם להבין בצורה מעמיקה ומפורטת את דרישות קהל היעד שלהם.

עד לפני 20-30 שנה, הבנייה בגרמניה היתה ממוקדת בצורה כמעט בלעדית על הקונים ו"המשתמשים" (להלן "הדיירים") המקומיים. כיום, המפתחים מעצבים יותר ויותר את השכונות חדשות כך שהן ישרתו את הצרכים של קבוצות מיקוד כלל-ארציות וכן את התושבים הזרים, אשר עוברים לגרמניה בעקבות העבודה. הקונים המודרניים החדשים מעוניינים במפרט עשיר, אביזרי יוקרה וגימורים ברמה גבוהה, והם רוצים שהבתים והסביבה שלהם יקרינו איכות חיים מהשורה הראשונה.

בשוק המגורים הגרמני, מפתחי הנכסים מכירים לאחרונה יותר ויותר בכך שהפרויקטים שלהם צריכים לשלב מתקנים אטרקטיביים, כגון "חדרי קהילה" משותפים ושירותים מיוחדים. מספר גדל והולך של קונים ודיירים מעריכים את היתרונות שיש בשירותי קונסיירז', חדרי כושר וספא , טרסת- גג שניתן לשכור לאירועים חגיגיים, וכן שורה שלמה של שירותים נוספים, שגם חוסכים לדיירים זמן וגם עושים את החיים לקלים ונעימים יותר.

יתרה מכך, נראה כי המגמה לבניית בניינים המשמשים למגורים בלבד הולכת ודועכת. בשנים האחרונות יותר ויותר אדריכלים מתכננים את קומות הקרקע ליחידות מסחריות. תושבי השכונות המודרניות, המטרופוליטיות, מכירים את היתרונות של בוטיק מעוצב או מסעדה משובחת הנמצאת על סף ביתם, אשר יוצרת שכונה תוססת ואטרקטיבית. במקום "לדחוס" כמה שיותר מבנים, האדריכלים והיזמים יוצרים "נאות מדבר ירוקים" – שטחים משותפים פתוחים, שמזמינים את הדיירים לצאת החוצה וליהנות מהגינות המטופחות והמדשאות הירוקות.

מגמה חדשה נוספת בהרבה מהשכונות החדשות הינה ליצור את האיזון המושלם בין יחידות המגורים למשרדים. כאשר הם שואפים לתערובת האידיאלית, מפתחי הנכסים מקדישים יותר ויותר תשומת לב לאיכויות המיקרו והמאקרו של המיקום. כמה טובים החיבורים בשכונה לתחבורה הציבורית, לכבישים המהירים ולנמלי התעופה? כמה מעסיקים גדולים יש באזור? האם הדיירים מעוניינים בכלל לגור קרוב יותר למשרדיהם?

עוד נושא חשוב שהיזמים ומפתחי הנכסים נדרשים אליו, הינו המידע על כמה מתושבי הרובע שלהם יגורו בשכונה רק על בסיס זמני, כלומר למשך פרויקט מסוים שהם עובדים עליו. לקבוצה ספציפית זו (אשר הולכת ומתרחבת עם הזמן), יהיה הגיוני להציע דירות מרוהטות ומאובזרות, הכוללות מתן שירותים כגון שירותי ניקיון וכביסה. אחרי הכל, דירות קומפקטיות ומרוהטות הן הדרך המושלמת לשלב את השירות המפנק של בית-מלון עם החופש והפרטיות של דירה מושכרת.

כשזה מגיע ליצירת שכונה אטרקטיבית, אשר מעוניינת למשוך אליה דיירים מתוחכמים וחברות מצליחות, היזמים ומפתחי הנכסים חייבים להשקיע זמן ומשאבים בניתוח מיקום הפרויקט לפרטים. הם גם צריכים לדעת אילו מהדירות יעניינו משפחות ואילו יתאימו לדיירים הזמניים, אשר מבלים בעיר רק במהלך שבוע העבודה.

פורסם ע''י Ilana valdman  |  0 Comment  |  ב ברלין, התפתחות וצמיחה

Comments are closed.

חינם,
המדריך של ישראל זאבי
למשקיע בברלין. מלאו את הפרטים
וקבלו חינם את המדריך


* חובה