השקעות נדל"ן בחו"ל – נדלן קמעונאי מזון

מדוע נדל"ן מסחרי בסקטור של קמעונאי מזון בגרמניה יישאר מוצר ליבה גם בעתיד

עולם הקמעונאות עובר בשנים האחרונות מהפיכה של ממש בכל העולם וגם בגרמניה, כאשר מרכזי קניות ורחובות מסחריים מושכים אליהם פחות ופחות מבקרים מדי שנה. עבור משקיעים רבים הדבר מעלה את השאלה ההגיונית: איזה סוג של נכסים קמעונאיים יהיו מסוגלים להמשיך למשוך אליהם קהל ולהבטיח זרימת הכנסות יציבה. מומחים מעריכים כי הטרנדים השליליים לא ישפיעו על חנויות מזון ובהתאם על הנדל"ן שהן מאכלסות, וזאת אודות ל-3 סיבות עיקריות.

סיבה 1: עמידה בפני עלייתה של קמעונאות מקוונת

חנויות אונליין כבר העמידו תעשיות רבות תחת לחץ משמעותי, במיוחד מרכזי קניות ורחובות מסחריים עם חנויות הלבשה. ברחבי גרמניה, במיוחד מחוץ לערים הגדולות ביותר, נרשמו ירידות משמעותיות בתנועת אנשים בחנויות כלבו וקניונים. אל מול זאת, בחנויות מזון נרשמו נתונים יציבים אשר צפויים להמשיך. כאן, נתח השוק הזמין אונליין עומד על 1%. בזמן שקמעונאות מקוונת ממשיכה לעלות, בתחום המזון אין תחזית דומה עקב העובדה שקשה יותר להפיץ סחורה מן הסוג הזה – דבר שמעלה את מוכנותם של משקיעי נדל"ן להשקיע בסקטור.

סיבה 2: תנועה בת קיימא של לקוחות

מזון נקנה על בסיס רגיל ובעבור חלק נכבד של התקציב המשפחתי: גרמנים מבזבזים יותר ממחצית התקציב הזמין שלהם על מוצרי מזון וטואלטיקה, ונוטים לעשות קניות מספר פעמים בשבוע. עקב הביקוש הגבוה והתכוף למוצרים מן הסוג הזה, הן הנדל"ן שבו ממוקמים קמעונאי מזון והן הסביבה שלהם (בין אם זה מרכז קניות או רחוב מרכזי) מרוויחה ועולים בערכם.

סיבה 3: גמישות

מיקום הקמעונאים צריך להיות גמיש על מנת להתאים לצרכים המקומיים. מדובר בהמרה של נכסים קיימים ושיפוץ של מרכזי קניות. כך למשל הרשת הגרמנית המפורסמת Kaufland מתאימה את עצמה למציאות המודרנית ובוחרת בחללים שחוסים במקום, למשל מבנים בהם החנות הינה מוגבהת וממקמת מעל חניון ומשלבת במתחם קמעונאים נוספים.

 

 

 

פורסם ע''י Tanya Yujelevski  |  0 Comment  |  ב nrw, ברלין

Comments are closed.

חינם,
המדריך של ישראל זאבי
למשקיע בברלין. מלאו את הפרטים
וקבלו חינם את המדריך


* חובה